Zdrav korak v novo študijsko leto

Vročica poletnih dni in septembrskega izpitnega obdobja se je ob nastopu jeseni polegla. Študenti so te dni preplavili študijska mesta in zdi se, kot da je življenje spet ubralo ustaljen ritem. V dokaj mrzlih dneh, ki jih je prinesla jesen, misel na poletje prija. Pa ostanimo še nekoliko pri poletju. Če ste v času počitnic imeli nekoliko več časa zase in ste se posvetili svojemu zdravju in telesu, naj bo tudi začetek novega študijskega leta tako.

Skrb za zdravje in z njim povezana zdrava prehrana nista nikoli odveč. Nasprotno – v času povečane obremenitve ob natrpanih urnikih, ki vas čakajo, in stresu različnih kolokvijev ter delnih izpitov, je posebej pomembno, da je vaše telo »v formi«. Če ste med poletjem nekoliko zanemarili skrb za zdrav slog življenja, je novo študijsko leto priložnost, da vanj zakorakate polni pozitivnih pričakovanj in s spremenjenimi prehranskimi navadami ter skrbjo za dobro počutje.

Prav je, da ob začetku študijskega leta nekaj pozornosti namenimo tudi našemu največjemu adutu – to je zdravje. Verjamem, da ste ob odhodu od doma nazaj v študijsko mesto bili deležni številnih nasvetov staršev, da morate skrbeti zase, vendar dobrih mislih ni nikoli na pretek. Velikokrat se – predvsem mladi, ki prekipevamo od energije – premalo zavedamo, da je zdravje dragocena vrednota, ki ga je potrebno ohranjati. Šele ko zbolimo, si priznamo, kako pomembno je biti zdrav. Ob dobri telesni drži bodo tudi vsakodnevne študijske obveznosti tekle znosnejše in vam ne bodo predstavljale naporov.

Najprej se dotaknimo prehranjevanja. Naj se raznovrstnost letnih časov pozna tudi na vaših krožnikih. Uživajte veliko sveže sezonske hrane, predvsem sadja in zelenjave, ki ga je npr. jeseni na pretek. Če ste kulinarični navdušenci in ste pripravljeni dobrim okusom hrane posvetiti nekoliko več časa, si lahko pripravite napitke iz različnega sadja, v katerem naj ne manjka kakšen korenček in list mete za okras. Ker s hladnejšimi dni prihaja tudi sezona pitja čaja, lahko izkoristite konec tedna za sprehod v naravi z nabiranjem zelišč in rožic za čaj.

Šipek, ki je letos bogato obrodil, je priporočljiv, saj poleg črnega ribeza vsebuje največ vitamina C. Če ga pripravite kot čaj, se njegova vsebnost C-vitamina dokazano ne zmanjšuje in sladkan z medom predstavlja pravo vitaminsko bombo. Izdelki iz šipka – sem poleg čaja, ki je najenostavnejši za pripravo, spadajo tudi marmelada, razne omake, likerji in celo šipkovo vino – odganjajo prekomerno utrujenost in bledico ter vse pojave zaradi pomanjkanja vitamina C. Zdravilne snovi, ki so v šipku, ugodno vplivajo na prebavila in izločanje seča. Zdravniki priporočajo pitje šipkovega čaja tudi pri vnetju ledvic ali mehurja, saj deluje protivnetno. Torej je idealna topla razvada za mrzle dni, ko nas velikokrat pestijo razna vnetja, okužbe in težave s sečili, saj bo poskrbel za ohranitev imunskega sistema. Seveda poleg tega ne smete pozabiti tudi na topla oblačila, s katerimi zaščitite ledvice in mehur. Pitje tega čaja priporočajo tudi ženskam z menstrualnimi težavami, blagodejno pa vpliva tudi na videz kože, saj vsebuje številne antioksidante.

In še nasvet, kako pripravite prevretek šipkovega čaja:

potrebujete 2 polni čajni žlički zdrobljenega šipkovega plodu – to zavrete v litru vode in pustite vreti 10 minut.

Šipkov čas vsebuje nespremenjeno količino C-vitamina, saj nekateri znanstveniki trdijo, da se s kuhanjem količina omenjenega vitamina še poveča. Pri večini drugih čajev se vsebnost tega vitamina zmanjša. Da ne ostanemo samo pri razvajanju ob skodelici čaja, je dober nasvet, da si plodove za kuhanje pred zimo naberete kar sami – v naravi ga ni težko najti, saj ta grmovnica ni zahtevna za rast, najpogosteje pa se nahaja na robu gozda. Plodove naberite po prvi jesenski slani, ki jih bodo zmehčali, ter jih narezane na četrtine posušite na zraku (vendar ne na soncu) ali v pečici. Shranite jih v papirnati ali bombažni vrečki na suhem in v temnem prostoru.

Iz spominov na poletje smo z nasveti o šipku odjadrali v pozno jesen. Naj vas ta ne ujame nepripravljene in vam ne naprti prehlada, vročine ali drugih vnetij. Začetek študijskega leta je priložnost, da poskrbite tudi za ustrezno prehrano, ki naj bo raznovrstna – na vašem jedilniku naj se znajde v ustreznih količinah vsega po malem – izogibajte pa se obilici maščobe, sladkorja in pa seveda alkohola. Po kozarčku za zdravje ga raje zamenjajte za sladek šipkov čaj. Naj bo vaš korak v študijsko leto predvsem zdrav!

Mihaela Kalamar

 


NOVO V GALERIJI

PARTNERJI