Jem zdravo v Mariboru

V okviru akcije Jem zdravo. Študiram s polno paro! so tudi pred ŠTUK-om sodelavci Študentske organizacije Univerze v Mariboru (ŠOUM), v sodelovanju s Študentsko organizacijo Slovenije (ŠOS) delili sveža jabolka, polento in kuhalnice, ki vedno pridejo prav pri pripravi zdravega obroka.

Namen projekta Jem zdravo. Študiram s polno paro!, katerega glavni vodja je Matic Bar, je pomoč pri opuščanju starih, slabih prehranjevalnih navad in krepitev zdravega duha v zdravem telesu. Mnogi mladi se spopadajo s takšnimi in drugačnimi problemi, a eden najbolj razširjenih je zasvojenost s hrano.

 Dandanes smo zaradi hitrega načina življenja, preobilja hrane, udobnih stanovanj, prevoznih sredstev, telekomunikacije, medijev, ki uglašujejo hitro prehrano, pozabili nase. Vso ugodje, ki nam ga nudijo, spreminja naš način življenja, zato prepogosto posegamo po hitro pripravljeni in neuravnoteženi prehrani.

Čezmerna telesna teža, slabo počutje, fizična neaktivnost, prekomerno uživanje nezdrave hrane… posledično lahko pripelje do t. i. bolezni preobilja, kot so srčni infarkt, možganska kap, sladkorna bolezen, bolezni gibal, zvišan krvni tlak … Nezdrava hrana pa splošno zmanjšuje koncentracijo in storilnost. Pri dekletih se zaradi zahtev okolja, vsiljivega marketinga in slabe samopodobe povečuje slabši odnos do hrane, kar je velikokrat vzrok za prehranske motnje.

 Zato je tu za vse tiste, ki potrebujete pomoč pri opuščanju slabih navad na voljo spletna stran www.jemzdravo.si , ki je zaživela v okviru projekta in na kateri partnerji in študenti sami objavljajo recepte zdravih jedi, ki jih lahko pripravijo hitro, enostavno in poceni. Koristne informacije o raznih živilih so objavljene tudi na Facebook strani Jem zdravo, mladi pa so lahko o novih receptih, dodanih na spletno stran, obveščeni tudi preko Twitterja.

 Da spremenimo življenjski stil in prehrambene navade potrebujemo le močno voljo in cilj, ki ga želimo doseči. Zato začni zdaj! Ta trenutek.

 Nekaj napotkov za zdravo življenje:

  •  Pij več vode.
  •  Jej sadje in zelenjavo.
  •  Na dan imej 5 do 6 majhnih, zdravih obrokov.
  •  Bodi fizično aktiven.
  •  Prehrana naj bo pestra, raznovrstna.
  •  Izogibati se moraš nasičenim maščobam, ki so škodljive zdravju.
  •  Količina soli naj bo manjša.
  •  Izogibaj se predelanih sladkorjev.
  • Čim redkeje uživaj slaščice in sladke pijače.
  •  Jej čim bolj sveža živila.
  •  Postavi si meje.

Avtor: Suzi Goričanec (objavljen v: Spekter, maj 2013)

Članek lahko preberete tudi tukaj.


NOVO V GALERIJI

PARTNERJI