Ali pijemo dovolj vode?

Voda je življenje! Naše telo zdrži nekaj tednov brez hrane, toda le nekaj dni brez vode. Odrasel človek naj bi na dan popil dva do tri litra tekočine. Ljudje, ki ne marajo sadja in zelenjave, morajo biti na vnos tekočine še posebej pozorni, saj je v omenjenih vrstah živil zelo velik delež vode. Prav tako moramo vnosu vode v telo posvetiti veliko pozornost pri stresnih situacijah in seveda pri športu.

Voda oskrbi telo z različnimi minerali in pripomore celo k hitrejšemu zmanjševanju prevelike telesne teže. Glavobol, utrujenost, vrtoglavica, krči in pomanjkanje koncentracije so pogosto posledica nezadostnega pitja vode. Stalna preskrba telesa s čisto vodo je torej življenjskega pomena. Naše odraslo telo vsebuje približno 60 odstotkov vode. Natančna vsebnost vode je odvisna od sestave posameznikovega telesa, saj voda predstavlja približno tri četrtine teže mišic in eno četrtino teže maščobnega tkiva. Vodo vnašamo v telo z raznovrstno pijačo in hrano. Približno 80 odstotkov vode, ki jo dnevno zaužijemo, popijemo v obliki vode in raznih drugih pijač; 20 odstotkov vode pa vsebuje trda hrana, ki jo pojemo. Vodo izločamo v glavnem preko levic v obliki urina, preko pljuč z izdihanim zrakom, preko kože z znojem in z blatom. Najpreprostejši pokazatelj dobre hidracije je barva urina. Če je svetlo rumena, najverjetneje pomeni, da pijemo dovolj. In obratno - temnejše barve nakazujejo premajhno količin zaužitih tekočin. Seveda to velja, če so naše ledvice zdrave.

Izbira je velika

Že res, da se vam na prvi pogled vse zdijo na kapljo podobne, a verjemite, da so njihovi okusi popolnoma različni. Nanje vplivajo tako mineralne snovi, ki se utapljajo v njih, kot elementi v sledeh in preostale sestavine, na katere vplivajo temperatura, tlak, vsebnosti raztopljenih kamnin in drugo. V trgovinah je na voljo vedno večja izbira ustekleničene vode. Večina vod ima dodane sestavine, ki so koristne za zdravje. Glede na izvor imajo vode različno rudninsko sestavo. Voda, ki vsebuje manj nitratov, je primerna predvsem za otroke. Športniki in ljudje z nizkim krvnim tlakom naj pijejo vodo, bogato z natrijem in magnezijem. Za preprečevanje osteoporoze je priporočljiva voda, ki vsebuje veliko kalcija.

- Naravna mineralna voda (npr. Donat in Radenska) ima izvor v podzemnem vodnem viru, zaščitenem pred možnostjo onesnaženja, in se po lastnostih jasno razlikuje od pitne vode ter ima enako čistost kot na izvoru (sestava, temperatura in preostale pomembne lastnosti morajo biti stalne v okviru naravnih nihanj).

- Za izvirsko (Dana, Oda in Tiha) označujemo tisto, ki ima enako čistost kot na izvoru, ni onesnažena in se polni na samem izviru, naravna pitna voda pa je v prvotnem stanju namenjena pitju in pripravi hrane, ne vsebuje mikroorganizmov in parazitov ter je brez dodatkov.

- Enako velja za namizno vodo, ki je priprav­ljena iz naravne mineralne, izvirske ali pitne vode, lahko pa vsebuje tudi dodani ogljikov dioksid, morsko vodo ali katerega izmed drugih aditivov.

 

V vročih poletnih mesecih moramo biti še bolj pozorni na zadostno pitje tekočin. Predvsem tisti, ki se veliko gibljejo na soncu, se ukvarjajo s telesno aktivnostjo ali pa so podvrženi stresu.  Ne čakajmo, da postanemo žejni. Imejmo kozarec vode vedno pri sebi in »Na zdravje«!

 

VIR: http://www.aktivni.si/prehrana/za-aktivne/mineralna-pitna-izvirska-ali-namizna/

 

Avtor: Danijel Močnik, ŠOUM


NOVO V GALERIJI

PARTNERJI