Zdravje ali kaj pa vi naredite zase?

Prav gotovo se še spomnite, kako smo si ob novem letu drug drugemu zaželeli veliko zdravja, sreče, ljubezni, uspehov in drugih podobnih želja. Sprašujem se, če vse skupaj ostane samo pri dobronamernih željah. Ali ljudje sploh kaj naredimo zato, da bi bili srečni in zdravi? Ali pa se to od življenja samega pričakuje, da nam zdravje pripada kar tako, samo po sebi.

Vir: ŠOUPVsi si tako želimo zdravja, vendar bi se bilo treba vprašati, kaj naredimo za to, da bi lahko bili in ostali zdravi. No, kaj pa vi naredite za svoje zdravje? Če je odgovor nič ali pa ne veliko, potem bi vas lahko počasi začelo malo skrbeti. Predstavljamo prve tri korake, s katerimi lahko začnete skrbeti za svoje zdravje in dobro počutje.

Začnite dan z zajtrkom                                                                                                             

Že star pregovor kaže velik pomen zajtrka in pravi Za zajtrk jej kot kralj, za kosilo kot meščan, za večerjo kot berač. Zajtrk je najpomembnejši obrok v našem dnevu, saj nas napolni z energijo, ki jo potrebujemo za uspešen začetek dneva. Še posebno v času predavanj in izpitnega obdobja je pomembno, da študenti uživajo zajtrk, saj bodo tako lažje premagovali miselne napore in bili uspešnejši pri učenju.

Z vnosom hrane spodbudimo tudi delovanje prebavnega sistema, zato zajtrka nikakor ne bi smeli izpuščati tisti, ki bi radi shujšali. Nekateri pravijo, da zjutraj nimajo časa, spet drugi, da tako zgodaj še ne morejo jesti. Vse to pa so zgolj izgovori, ki opravičujejo naše ravnanje.

Več obrokov na dan

Priporočljivih pet obrokov na dan vključuje zajtrk, dopoldansko malico, kosilo, popoldansko malico in večerjo. Ljudje, ki izpuščajo dopoldanske obroke v popoldanskem času čutijo večjo lakoto in pojedo več. Razdeljenost na več manjših obrokov preko dneva vpliva na to, da je naš metabolni sistem enakomerno obremenjen.

Nekateri pravijo, da ne morejo tolikokrat jesti in da raje zaužijejo tri ali pa še manj obrokov na dan. Pri tem se največkrat pojavi dvom pri dopoldanski in popoldanski malici. To ne pomeni, da se boste za malico najedli podobno kot za kosilo. Malica je lahko na primer sadje, jogurt, žitna ploščica, polnozrnat rogljiček in druge podobne manjše stvari.

Zadnji obrok je priporočljiv dve uri pred spanjem, saj se mora telo počasi umiriti in pripraviti na spanec. Pri tem izbiramo med lahko prebavljivo hrano, izogibamo pa se mastni in začinjeni hrani, pa tudi sladkarijam in rdečemu mesu, ki je težje prebavljiv.

Spravimo se v gibanje

Priporočila glede pogostosti ukvarjanja s športno aktivnostjo se zelo razlikujejo. Nekateri organizacije priporočajo trikrat tedensko, spet druge vsakodnevno ukvarjanje in tako naprej. Najprej si poiščite aktivnost, s katero bi se želeli ukvarjati. To je lahko hoja, tek, kolesarjenje, plavanje ali pa druge bolj organizirane in plačljive aktivnosti (pilates, aerobika, borilni športi, fitnes …). Ukvarjanje s športno aktivnostjo vam pomaga izboljšati imunsko odpornost in  splošno vzdržljivost, kar pripomore k lažjemu premagovanju drugih naporov, nalog in del, ki jih morate vsakodnevno opraviti. To v praksi pomeni, da študentje, ki so fizično bolj aktivni, lahko vztrajajo pri učenju dlje časa in kasneje postanejo utrujeni.

Avtor: Petra Grmovšek


NOVO V GALERIJI

PARTNERJI