Pripravite telo na zimo

V zadnjem mesecu dni sta se narava in vreme bistveno spremenila. Te spremembe zaznava tudi naše telo, ki ga je potrebno pripraviti na prihajajočo zimo. To poskrbimo z ustrezno prehrano in zadostnim gibanjem.

Če smo bili v poletnih mesecih bolj telesno aktivni, marsikdo v hladnejših dneh zaradi neugodne klime opusti telesno aktivnost. Tudi krajši dnevi so razlog, da nam velikokrat zmanjka volje in energije za ukvarjanje s športom. Telesna aktivnost v pozno jesenskih in zimskih mesecih je pomembna, ker z njo krepimo imunski sistem, ki v teh mesecih oslabi in je pod vplivom raznih okužb, ki vodijo v tipične bolezni hladnejših dni – prehlad, gripo ali angino. Gibanje nas poživlja in ohranja našo vitalnost ter krepi našo življenjsko moč in energijo. To se bo pozitivno poznalo tudi pri študiju in drugih dejavnostih, s katerimi se ukvarjate. Premajhna telesna dejavnost je značilnost sodobnega sveta, ki je vse bolj podvržen hitenju, stresu in pomanjkanju časa. To lahko vodi v razna telesna obolenja in psihično nestabilnost ter zmanjšuje kakovost življenja.

Velikokrat se vprašamo, kako naj se v kratkih mrzlih dneh, ko je najlepše biti v toplem domu, spodbudim za ukvarjanje s športom. Zelo pomembno je primerno ogrevanje, s katerim pripravimo telo na gibanje, saj so zaradi mraza mišice in tetive bolj izpostavljene poškodbam. Izbrati moramo vrsto vadbe, ki nam je najbolj blizu in je ustrezna naši telesni sposobnosti. Na primer: če poleti radi kolesarite, to lahko pozimi nadomestite s sobnim kolesom ali drugo podobno napravo. Izbira pravega športa je bistvena, saj nam bo to dalo motivacijo, da ne obupamo. Pri motivaciji pa vam lahko pomagajo tudi prijatelji – poslužujte s skupinskih športov z njimi, povabite jih na sprehod, ki je v pisani jesenski naravi prijeten.

Pomembno je tudi, s kakšnim namenom se ukvarjamo s športom. Veliko ljudi to počne samo zaradi izgube odvečnih kilogramov in ko dosežejo želeni rezultat, velikokrat opustijo vadbo. Za ohranjanje vitalnosti in dobrega počutja moramo biti telesno aktivni ves čas, vendar spet ne smemo pretiravati, kar vodi v izčrpavanje telesa. Pogostnost in intenzivnost vadbe morate stopnjevati postopoma in kontinuirano, saj le s tem dosežete optimalne učinke, ki se bodo poznali na vaši kondiciji in dobrem počutju.

Ob vsem pa ne smemo pozabiti tudi na primerno prehrano. Ker je v teh mesecih manj sezonskih vrtnin oz. jih skoraj ni, jih vseeno ne smemo izločiti iz jedilnika. Ta mora tudi pozimi ostati raznovrsten in pisan. Na vašem jedilniku naj bo še vedno veliko zelenjave, ki jo poljubno kombinirate z drugimi sestavinami. Zelo velika past so sladkarije in razni nezdravi prigrizki in pijače, ki se pozimi, ko preživimo več časa na kavču, znajdejo ob nas v večji količini. Tudi pogostejši prazniki, ki nas čakajo v prihajajočih mesecih, nam postrežejo s preobilico hrane, ki velikokrat vsebuje preveč maščob in sladkorja. Zato je dobro, da kdaj pa kdaj privoščite svojemu telesu jutranje čiščenje ali kratek post. Obilico vitaminov lahko zagotovite svojemu telesu tudi s sveže stisnjenimi sadnimi in zelenjavnimi sokovi, ki jih pijete na tešče ali skozi ves dan. Če zaznate, da vam v teh mesecih začne kronično primanjkovati omenjenih snovi, jih lahko nadomestite z raznimi prehranskimi dopolnili v obliki šumečih tablet, kapsul, tinktur ali praškov, ki jih dobite v lekarnah in specializiranih trgovinah. Vsekakor pa velja tako pri gibanju kakor pri prehrani načelo zmernosti – le s tem boste najbolj ugodili svojemu telesu in ostali v dobri formi.
 

Mihaela Kalamar

Foto: Tadej Kirinčič


 


NOVO V GALERIJI

PARTNERJI