Publikacija

 

 

 

 

 

(* podatki povzeti po Smernicah zdravega prehranjevanja za študente 2008, ki jih je izdalo Ministrstvo za zdravje RS)

Za zdravje je izredno pomembna uravnotežena in pestra prehrana, kar pomeni, da dnevna prehrana ustreza zahtevam organizma, in sicer po sestavi in količinsko. Raziskave kažejo, da je prehrana slovenskega prebivalstva nezdrava, saj je ritem prehranjevanja neustrezen, energijska vrednost obrokov pa neprimerna.

Zdravo prehranjevanje vključuje energijsko in hranilno uravnoteženo ter biološko sprejemljivo prehrano, cilj le-tega pa je predvsem ohranjanje in izboljševanje zdravja, pa tudi preprečevanje s hrano pogojenih simptomov pomanjkanja.

S pestrim in uravnoteženim jedilnikom lahko v prehrani posameznika zagotavljamo primerno količino energijskih in hranilnih snovi.

Prehrana posameznika mora biti pestra in preko dneva primerno časovno in količinsko razporejena. Dnevno so predvideni trije glavni obroki, to so zajtrk, kosilo in večerja. V dnevno prehranjevanje pa je potrebno vključiti tudi dva premostitvena obroka, to sta dopoldanska in popoldanska malica. 70 % dnevnih energijskih potreb je priporočljivo zaužiti z zajtrkom, dopoldansko malico in kosilom. S takšno enakomernostjo zagotovimo boljšo presnovo in prebavo, ne kopičijo se maščobne zaloge, preprečimo občutek utrujenosti po hranjenju in izboljšamo počutje.

 

 

Za konec pa ne pozabimo še nekaj osnovnih stvari:

  1. V hrani in pripravi obrokov uživajte! Presenetite prijatelje s svojim obrokom ali pa jih prosite za pomoč pri pripravi. Zabavajte se! :)
  2. Obroki naj bodo pestri in raznoliki. Uporabljajte raznovrstna živila in različne tehnike priprave hrane.
  3. Izogibajte se belemu sladkorju v večjih količinah. Raje uporabljajte nadomestke, npr: med, stevia, posušeno sadje.
  4. Pazite na svoje zdravje in zmanjšajte vnos soli! Izogibajte se dosoljevanju jedi, konzerviranim, predelanim in pripravljenim živilom.
  5. Voda – vaše telo jo potrebuje! Ves čas imejte na voljo vodo, čaj, razredčene sadne sokove ali mineralno vodo.
  6. Ne pretiravajte s kofeinom, saj ima le-ta pri večjih količinah ravno obratne učinke (zaspanost)! Poleg kave poizkusite tudi zeleni ali črni čaj!
  7. Enako velja za alkohol! Čeprav študentski zabav nikakor ne zamudite … :)  
  8. Nagradite se! Po dobro opravljenem delu si privoščite kos vaše najslajše tortice, sladoleda itd.
  9. Gibajte se! Tecite, kolesarite, plešite … skratka migajte! :)
  10. In navsezadnje ne pozabite, da jeste zato, da živite, in ne živite zato, da jeste!

Pa dober tek!

 

NOVO V GALERIJI

PARTNERJI